Idag, igar, forra veckan, for 10 ar sedan....

***

 

Har vart en ratt lugn och skon helg. I lordags var det fint vader igen sa jag o johanna gav oss ut pa en skon och uppfriskande promenad, sen blev det lite mariokart pa det och lite senare spelade vi tjejer "Utan tvekan" och jag var abolut S A M S T pa det...:P Haha, men oj vad kul det var! Var oslagbart skont att vakna upp pa sondagen med bara vetskapen att man var ledig pa mandagen da det var "Martin Luther King" Day. Alltsa, ingen sondagsangest... inte for jag brukar ha det numer enda...:P Men minns hur det var ibland nar jag gick pa college, da var det annat minsann...haha. Men langre helg och mindre jobbvecka ar aldrig helt fel, aven om jag trivs pa jobbet. Pratat lite med Sverige och atit hemmagjorda empanadas... mumma! Haft svenska lektioner med mannen och var nara till en liten olycka i bilen...:P Igar (mandag) gjorde jag absolut NADA, nothing, ingenting, niente och det var sa skont! Eller ja, lite gjorde jag ju, men inga tider att passa, bara vara... M hade hittat en gammal bok fran hans "English 102" class for langesen och vi borjade lasa en story dar i, sen diskuterade vi den och hittade filmen pa youtube som vi tittade pa. Very intresting i have to say...

 

En annan liten komisk sak ar att igarkvall satt jag och hans kusin och pratade lite pa tragglig spanglish, (engelska o spanska) och kollade pa kort. Kollade pa massa gamla, bla annat fran tiden jag pluggade i LA. Traffade fyra killar fran Chile dar vilket jag inte var sen att beratta... da pekar kusinen pa ena killen och fragar om inte det var Marcelo... whateverhislastnamewas. Ja, Marcelo vet jag att han heter men hans efternamn kom jag inte ihag... trodde ju da att han kande honom... snacka om att det hade vart en small world. MEN, da gick han in pa youtube och visade mig ett klipp fran ett kant tv program, och vem var reportern om inte HAN!!! Haha, och visst var det samma Marcelo!!! Coolt! Har pratat med grabbarna och vi tanke forsoka fa ihop en liten reunion nasta gang vi aker till Chile... hade ju vart sa kul om det gick vagen! traffade dom -04, da var jag 20, ena killen var bara 18 och de tre andra killarna var 26.... hjalp, det var ett bra tag sen ja... Igarkvall borjade det dessutom snoa... noooooo! Vill inte, vill inte. I know, jag har blivit sa anti vintern har, men det ar bara for att jag vet att alla blir som forlamade sa fort det borjar falla tre snoflingor... sa har nojer jag mig om vi far en vit jul. Marken blev snotackt, men inte mer, sa det var inte sa mycket att hanga i julgranen som tur var. Efter idag ar allt borta igen till min stora gladje och till kusinens fortret... Ar glad om jag inte ser nan mer sno for iar... forutom om vi aker upp till bergen och aker brada/skidor forstass...:) ikvall var det Happy Hour after work... alltid nice!

 

 


Kan inte hjalpa mig... har kommer nagra bilder fran varan liten memorylane igar...

 

Har ar Marcelo(Chile), David(Georga), Jorge(Chile, Hernan(Chile) och Akiko(Japan) och jag pa Six Flags Magic Mountain. (2004)

Har ar aven den 4:e Chilenaren med... Marco.

Ett X-antal ar sedan...haha

Sota brorsan! Sjalvklart att HAN fick lockarna...

Harliga Trysil 2002

Sommrar i varmland

Mer varmland...

Jag o syrran pa pask...:P

Sommar pa Blido -97/98(??)

Teide, Teneriffa -99

Tunisien-01

-02

Ahh, i could go on forever... so many pictures, so many memories...:)

 

***

 


Kommentarer
Postat av: amanda

Ja TACK för internet det gör det VERKLIGEN mycket lättare.



Men tog det bara 1 månad för dig att ansöka till college? Jag har hört att man ska börja söka det helst 1-1,5 år innan??



Nej jag hittade lite länkar som säger detsamma som det du nämner om att man kan plugga eller gå internship och "ragga kontakter" och sedan bli sponsrad med ett jobbvisum.. det skulle ju vara det bästa!! Det var ungefär så du gjorde?

Jaaa jag känner ju att det kanske är värt det men vill inte heller inleda mitt liv med 500 000 kr i skulder liksom.. även om dom pengarna kommer tillbaka lättare om man pluggat i USA.. åh det är så svårt att veta vad man ska ta sig till! Haha.. hur hittar man någon som vill sponsra skolan åt en..?? ;);)



Tack för ditt svar!!

2012-01-20 @ 04:18:08
URL: http://amandaupair.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0