Det var nara ogat!!!

Jag blir tokig pa dessa Amerikaner som inte kan kora bil!!!! Dom verkar tro att blinkers ar optional och annvander det ytterst sallan... nan enstaka gang nar de kanner for det. De finns till for en reason kara ni! Det ar sa manga ganger jag ser framfor mig olyckor nara att ske just pga av detta, att folk inte kan satta pa blinkersen nar de ska byta korfalt. Idag fick jag uppleva det... igen, fast pa mycket narmare hall da en holl pa att kora in i mig. Det var laskigt hur R I K T I G T nara det var!! Ingen blinkers dar inte, sakerligen ingen headcheack heller och skulle inte forvana mig om denna satt och fipplade med sin telefon som de flesta gor har. Ahhh vad irriterad jag blir!! Var ju tvungen att tvarbromsa och slanga mig pa tutan, men han maste nastan sovit eller nat for han reagerade inte utan fortsatte att komma narmare och narmare. Bilen bakom korde dessutom nastan in i mig da ocksa. Tutade som en galning och i sista sekund... och det var verkligen i sista sekund, vajde han undan och gjorde en snabb hogersvang och forsvann. Bra gjort. Nastan sa jag skulle latit honom kora in i mig bara for att... nejda, det skulle jag sjalvklart inte, men aahh vad arg jag blir ibland! Som tur var kom ju ingen till skada nu... varken personer eller bilar. Skrapade lite pa faljen pa dacket bara da jag vajade mot the curb bort fran bilen, men hellre det an att bilen hade kort in i mig for da hade det blivit betydligt storre skador.

Kommentarer
Postat av: Eleonor i Nashville

Sa javla irriterande. Det ar ju dagligt ocksa. Amerikaner KAN inte kora bil. Dom fattar inte att det finns regler. Jag ar radd varje gang jag ska ut pa the interstate for det ar dar som de varsta forarna och olyckorna hander. usch! Vilken tur att du ar okej. Kram

2012-01-26 @ 20:35:49
URL: http://eleonorsamerica.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Usch vad läskigt , tur att det gick bra :) Folk kör rätt dåligt, det bästa är att ställa in sig på det och vara beredd på allt! - fast ibland går det inte att förutse vissa saker förstås.

2012-01-26 @ 21:06:45
URL: http://recyclingthegoodmoments.blogspot.com
Postat av: Mariah

Jag håller med! Amerikaner kan verkligen inte köra bil(det finns vissa undantag), ibland säger David att jag ska blunda istället för att sitta och oj-a och bli irriterad :P Jag har ju inte börjat köra här än och jag är redan rädd som passagerare, det säger nog ganska mycket :P

2012-01-27 @ 01:31:22
URL: http://prithie.blogg.se/
Postat av: Jenny - gravid i New York

Ja Usch vad hemskt det är med alla dessa kassa bilförare! Jag förstår inte hur dom kan få vara på vägarna?!

Tur att allt gick väl med dig!

KRAM

2012-01-29 @ 14:36:29
URL: http://jennybenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0