Recept!

Har kommer receptet pa rimbo bullarna jag gjorde for ett tag sen. Sorry for att det tog san tid, men battre sent an aldrig, right? :)
 
Oven temp: 250C/450F
25g (1 ounce) fresh yeast or 1 tablespoon active dry yeast
2dl (1 cup) cold milk
200g (1 cup) stick margarin or butter, softened
1msk (tablespoon) sugar
ca 6dl (2,5 cups) all-purpose flour
 
Fyllning:
75g (5 tablespoons) stick margarine or butter
2 tablespoons sugar
1,5tsk (teaspoons) vanilla sugar or 1 teaspoon vanilla extract
 
Brushing and garnish:
beaten egg, pearl sugar, chopped almonds
 
Smula jästen i en skål. Tillsätt lite mjölk, rör om tills upplöst. Tillsätt resten av ingredienserna, knåda tills den är slät. Rulla ut till en 40 cm (16inch) kvadrat. 
 
Vispa smör, socker och vanilj pösigt, (fyllningen). Skär degen i 25 rutor och placera en sked med fyllningen pa varje ruta. Nyp ihop hörnen och placera i bakformar. Låt jäsa i ca 2 timmar vid rumstemperatur. Pensla med uppvispat ägg och strö över socker och mandel, om så önskas. Grädda i mitten ugnen rack för 5-8min ... and voilà!!!
 
 
Saa goda!! Mmmmm...:)
 
Imorse var jag over till mitt gamla place och jag o mina tjejer korde nagra vandor till tippen med massa som skulle hivas som vi rensat ut i torsdags da vi borjade ta tag med kallaren... Har en hel del kvar dock, men kanns skont att vara en bit pa vagen iallefall. Forovrigt har det varit en skitdag idag och jag vill inget hellre an att denna dagen ska vara over! Sunday, where are yooou? Please be here already!
 
Hoppas ni haft en mycket battre dag!!
 

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Ville bara titta in och önska ett Gott Nytt År! Hoppas ni "hamnar" på någon riktigt rolig plats 2013 - och att det blir ett kanonår! KRAM

2012-12-31 @ 16:02:31
URL: http://recyclingthegoodmoments.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0