Spannande!!!! :)

Otaliga jag har idag vart inne pa denna sida (ett antal ganger) for att se om det hant nagot ang min ansokan..

 

 

...och for inte sa lange sedan sag vi att det andrats fran "Testing and interview" till "Decision" och att detta decision skickats ut idag sa jag borde fa det imorgon...:D Spannande!!!! Min brother-in-law fick sitt greencard idag... IDAG!!! Gar det lika fort for mig har jag mitt nasta vecka... vagar nastan inte hoppas for mycket nu men det ar svart att inte hoppa jamfota nu maste jag erkanna! Det kan innebara att jag faktiskt KAN komma hem i slutet av september...yay!!!! :D Haller nu ALLA fingrar och tar jag kan hitta att det ska ga lika fort i mitt fall!!!!

 

En liten undran jag har dock... Nu har ju inte jag hunnit fixa mitt pass till mitt nya efternamn, funkar det att aka pa mitt pass med mitt svenska efternamn om jag har mitt nya namn pa mitt greencard? Har for mig att nan sagt att det gar om jag tar med mig varat marriage license, vet nan om det stammer??

 


Kommentarer
Postat av: Astrid

Jag har tänkt åka hem i jul men har inte ändrat mitt efternamn i passet heller. Jag har också hört att det inte är nåt problem. Boka biljetterna i det namnet du har i passet och ta med ditt "marriage license". Håller tummarna för att du ska få ditt geencard så fort som möjligt så du kan åka hem. Jag väntar fortfarande på att få ett intervju datum, men det borde komma när som helst nu!

2011-09-16 @ 02:41:48
Postat av: Madeleine

hoppas hoppas!! håller tummarna för er :)

2011-09-16 @ 11:07:20
URL: http://monvoyageamericain.blogspot.com/
Postat av: Nadja

Jag har hört att man måste ha rätt efternamn i passet. Eller snarare att passet och greencardet måste matcha. Men eftersom Eleonor precis har gjort det så fråga henne, hon har säkert bättre koll än vad jag har. Men om du fixar det hemma i sverige så matchar det ju tills du åker tillbaka hit. Men du ska nog kolla upp det innan du bokar biljett.

2011-09-16 @ 12:58:10
URL: http://www.alohanadi.com
Postat av: Mariah

Jag kommar också den där sidan dagligen, ibland känns det nästan för ofta :P jag vill ju bara veta om de jobbat med mitt case :P hoppas det löser sig fort så du får det snart så du kam fara hem till Svea :)

2011-09-16 @ 15:18:32
URL: http://prithie.blogg.se/
Postat av: Eleonor i Nashville

Jag fixade med mitt nya pass eftersom jag inte vill bli stoppad i tullen. Jag vet inte om man kan flyga med olika namn. Dom ar ju ganska kansliga i USA. Men ring till svenska ambassaden och fraga. Dom borde veta.

Jag haller tummarna =)

Kram

2011-09-18 @ 11:23:33
URL: http://eleonorsamerica.blogg.se/
Postat av: amanda

Tack så mycket nu är jag äntligen här!!!! Underbart!

2011-09-20 @ 00:46:42
URL: http://amandaupair.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0