Relationer

Kollade igenom massa bilder harom dagen och massa minnen kommer tillbaka och det fick mig att tanka... Tank vad manga relationer man har... familjen, nara och kara, vanner, bekanta, skolkamrater, arbetskamrater... Man valjer inte vilken familj man fods in i. Dina foradlrar/syskon kommer alltid vara dina foraldrar/syskon vare sig du vill det eller inte. Vissa familjer ar jatte nara varandra medans vissa inte alls. Folk/vanner kommer och gar, medans vissa bestar. Vissa personer ar en del av ens liv for kortare peroider, andra langre. People change. Man marker vems ens riktiga vanner ar. Vissa behover man inte prata med eller traffa varje dag, man vet var man har varandra och nar man val pratar/traffas kanns det som igar. Vissa kanner man att man kommer allt langre och langre ifran medans man kommer allt narmare och narmare andra. Vissa har man kant i flera flera ar men ar mer bara bekanta, medans vissa kommer man valdigt nara pa valdigt kort tid. Vissa tar det langre tid for innan man kommer nara inpa.

 

De relationer jag har betyder valdigt mycket for mig. Varje relation och manniska ar vardefull for mig, vare sig det ar mina foraldrar, syskon, man, basta vanner, vanner eller bara bekanta pa ett eller annat sett... alla har betydelse.

 

 

"Sanna vanner har man kvar nar dom andra har gatt, sanna vanner kan man alltid lita pa..."

 


Kommentarer
Postat av: Mariah

Fint skrivet! Och så sant, jag kan bara hålla med :)



Vad det var som stod "tack för att du finns" var ett vy-kort! åh, den där sången du vet väl om att du är värdeful, är det den av Ingmar Ohlsson du tänker på? :)



Kraaam!

2011-10-21 @ 19:59:22
URL: http://prithie.blogg.se/
Postat av: kusin Anna

KRAAM <3

2011-10-22 @ 09:17:24
Postat av: Eleonor i Nashville

Mycket fint skrivet. Och trakigt nog sa kommer man langre ifran kompiarna i Sverige. Man har nya erfarenheter, dom har sitt liv och vi har vart.

2011-10-22 @ 17:31:05
URL: http://eleonorsamerica.blogg.se/
Postat av: Sara

Jättefint skrivet :) O Om du klarat dig så länge utan bil, kommer du klara dig ett tag till! :) Tänk inte att du är en börda, att folk får hämta dig, även om det kanske kan kännas så ibland - för dina kompisar vill ju umgås med dig :) O då hämtar dom säkert gärna dig! Jag har inte heller nån bil, men det är lite enklare här i Swea att vara billös! :) Hoppas allt är finemang o att du inte känner idg lika nere idag!En helt ny vecka nu jue :) kramkram

2011-10-24 @ 15:28:55
URL: http://saraklara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0