Klagovisa....

Varnar er for nu kommer har ett en liten klagovisa... inget nytt, forlat..men jag maste bara fa ventilera litegranna, annars kommer jag explodera och det vill jag int!

 

Jag blir gaaalen... om jag inte redan ar det vill saga...  Vet att jag sagt det forr, men jag tycker det ar saaaa jobbigt att inte ha bil i detta land!!! Det ar nat av det jobbigaste har maste jag saga! Det ar sa att jag kan borja grata for det... for en san sak(!!) I know... Att bara ta sig till och fran jobbet vissa dagar kanns som varldens jobbigaste moment. Jaga runt folk som kan kora mig... jatte kul... NOT. Jag hatar att vara sa beroende av folk och be dom ta mig till stallen. Kan sjalv. (I wish)!! Har tagit taxi ibland ocksa... superkul.. verkligen. Det ar ju inte direkt langt hem fran jobbet egentligen, men har i detta land ska ju ALLT vara uppbyggt efter bilar sa att ga hem ar inget alternativ direkt...

 

 

Man kanner sig som en fange... man blir sa last och beroende av andra. Det sista jag vill ar att vara en borda for andra bara for att jag inte har bil och kan ta mig nanstans... jag vill inte vara jobbig. Kan sjalv, (I wish)!! Dar vi bor ar det inte sa att man kan ga overallt direkt, sen att vi bor i gettot for tillfallet gor det annu mer att jag inte direkt kanner for att bara ga ut pa en liten promenad direkt bara for att fa komma ut lite... kanner mig inte saker. Jag ar den enda vita blonda har om man sager sa... kanns inte sa tryggt att promenera har sjalv om man sager sa. Kanns som jag aldrig kan planera nat riktigt heller. Kanns inget kul att komma pa ideer som att "ska vi gora sa, eller aka dit... ja fast da far du kora, hamta mig och sen slappa av mig hemma... Det ar ju inte sa att jag bor pa vagen till nat heller sa det kanns som alla far aka varldens omvag bara for att komma och hamta mig... Annars ar det sa latt att bara mota upp folk nanstans, eller komma dit (var det nu ar och vad man nu gor) lite senare om man inte kan just pa en gang... Det ar inte sa jag bara kan svanga forbi the grocery store pa vagen hem eller nat om det ar nat som fattas hemma, eller ut och gora arenden hur som helst. Har galler det att planera... inget impulsivt har inte!

 

 

Nu har jag vart utan bil i lite mer an over ett ar... det ar en laaaang tid!! Men snart sa... snart har jag min egen bil!! Kan inte langta mer... hade helst velat att snart var igar, menmen, har jag klarat mig sa har lange kan jag val klara mig ett litet tag till, right?

 

 

Sen har vi ju det har med eget place dessutom, MEN det ar en annan femma det och det ska jag inte dra upp nu kanner jag...

 

 

Just had one of those days idag i guess, var lite nere ett tag... kunde som sagt haft en battre dag, men, imorgon ar en ny dag...:)

 

 


Kommentarer
Postat av: Gabriella

Förstår dig verkligen! Det är nästan omöjligt att vara bil utan USA - i alla fall på de flesta ställena :)



Antar att det är ekonomiska orsaker till att du inte har bil ? ... för du verkar verkligen behöva en. Du skriver att du snart har egen bil, hoppas snart är inom en kort framtid ;)



Kram

2011-10-20 @ 15:29:01
URL: http://recyclingthegoodmoments.blogspot.com
Postat av: Mariah

jag förstår det helt när det kommer till det där med bilen, det är så sjukt jobbigt att vara låst och vara beroende av andra. Jag har iallafall tur att jag bor i ett okej område så det är lugnt att gå små promenader även om det är lite begränsat med trottoarer. Jag hoppas att du kan ha en bil snart :)

2011-10-20 @ 16:34:52
URL: http://prithie.blogg.se/
Postat av: Sarah

Trist att höra att du haft en dålig dag, hoppas det blir ljusare!

2011-10-20 @ 18:57:12
URL: http://sarahjohansson.wordpress.com
Postat av: Eleonor i Nashville

Jag forstar att det ar jobbigt utan bil. Man blir nastan handikappad. Jag var har oktober 2009-januari 2010 och hade ingen bil i tre manader och blrv sa uttrakad, kunde inte ga nagonstans utan fick vanta pa att Jason kom hem fran jobbet och DA kunde vi aka ivag och handla eller vad det nu var vi skulle gora. Jag forstar ocksa att du inte vill vandra omkring i gettot. Och det har ingenting med rasism att gora utan gettona har ar inte sakra.

Hoppas du snart far en bil!!!!

kram

2011-10-21 @ 03:45:32
URL: http://eleonorsamerica.blogg.se/
Postat av: Nadja

Gud vad jag förstår hur du känner och jag kan ändå ta mig runt hyffsat men det är ändå så sjukt jobbigt. Här är det så varmt att jag oftast inte är särskilt sugen på att gå de 20 minuterna till stranden/mallet.. Men jag har förstått att det är betydligt värre på andra ställen, du har inte tänkt på att leasa en bil? Här på Hawaii är det värt det (vi gör det inte men har funderat på det när jag väl tar körkort..) men vet inte hur det är hos er.. Då får du ju i alla fall en säker och pålitlig bil.. Du kan inte cykla till exempelvis jobbet? Det gör jag lite då och då och har tänkt göra det nu när jag börjar jobba.. Då får man ju lite motion ockås om man inte är så pepp på att gymma vlket jag inte är..

2011-10-21 @ 08:41:40
URL: http://www.alohanadi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0