Our story! :)

 

My prince charming and I...:)

 

Fragade nyligen en tjej som flyttat till Hawaii for karleken (alohanadi.com) om hur hon och hennes prince charming traffades... guilty as charged, jag ar en sucker for love stories! Nu har jag ju fatt samma fraga tillbaka... sa jag tankte inte vara samre sjalv! ;)

Here we go! :)

Forsta gangen jag sag Moises var i september -07 nar jag och mina kompisar hade en "hej-da" middag for en svensk tjej som skulle aka hem till sverige nar hennes au-pair ar var slut. Han var varan servitor, och det forsta han sager nar han kommer fram till varat bort och far syn pa mig ar att han kanner igen mig fran nanstans..  visade sig att han sett mig tva dagar tidigare nar jag var ute med mina kompisar.

Veckan efter var jag och mina kompisar till samma stalle han hade sett mig pa dagarna innan middagen, och vem springer jag pa dar om inte honom...
Nagra dagar senare ar jag pa gymmet och tranar, vem gar jag in i, om inte honom? :P
Drojer inte manga dagar innan jag springer pa honom igen, nar jag ska ut och ata middag med en kompis. Jag vantar sa att trafiken ska slappa sa jag kan gora en vanstersvang for att kora in till resturangen, kor till sist in efter en bla bil som kom fran motsatta hallet, parkerar mellan den och min kompis bil... vem kliver ur den blaa bilen om inte HAN!! Sen fortsatter det i den takten... springer pa honom OVERALLT och HELA TIDEN!!! NO KIDDING!!

Sprang pa honom pa affarer, bensinmackar, skolan, ute, resturanger, bibliotek, stranden... ja, you name it, EVERYWHERE!! Tog max 3-4dagar da vi INTE sprang pa varann!! Helt sanslost!! Till slut blev det ju att vi borjade prata mer och mer for det var ju lite komiskt att vi ALLTID sprang pa varann som vi gjorde!

I april -08 fick jag lite bad news fran sverige vilket gjorde att jag ville aka hem till begravningen. Hade ju inte planerat att aka just da eftersom skolan inte hade slutat och jag hade inte tillrackligt med sparande pengar till att aka hem just da. Sjalvklart sprang jag pa honom nar jag hade fatt reda pa vad som hant, och han markte ju sjalvklart att nanting hade hant sa jag berattade for honom vad som hade hant... vad gor han da, jo lanar mig pengar sa jag kunde boka flyg hem! Har kommer en raddare i noden som knappt kanner mig... och gor nat sant! Eftersom han jobbade sjalv fixade han en kompis som kunde ta mig till flygplatsen...

Nar jag sen kom tillbaka i juni sprang jag sjalvklart pa honom det forsta jag gor dagen efter. Blev sjuk nan dag senare, da kom han forbi med lite cola innan han skulle till jobbet. 20min efter han akt far jag ett sms dar det stod att han "got the night off", sa han kom tillbaka med tva filmer och pizza och gjorde mig sallskap hela kvallen. Varnade honom att det sakert var sista gangen han ville se mig nar jag madde jag jag gjorde och sag ut som jag gjorde... men ikke da! Jag skramde visst inte ivag honom...Borjade umgas mer och mer under sommarn utover the fact att vi sprang pa varann.

Jag brukar alltid vara sa grasligt blyg av mig nar det kommer till killar, men det var sa latt att prata med honom och vi hade sa kul ihop sa det kandes som vi hade kannt varann lange! Kande valdigt early on att han verkligen var en hel go kille! Rolig och hur snall som helst!! MEN, hade absolut inget mer an kompis kanslor for honom.. for han var inte "min typ".. (trodde jag ja..haha)

Tror dock det var lite love at first sight fran hans sida... han har berattat efterat att en gang nar jag sprang pa honom i datasalen pa skolan early on, fragade en kompis till honom vem jag var nar jag hade gatt... da hade han sagt att "thats my future girlfriend"...:)

Anyhow... kande pa mig att han kande lite mer for mig an vad jag gjorde for honom, sa jag sa att nat till honom om hur det lag till kanske sugarcodeade det lite, ville ju inte sara honom heller... men vi fortsatte att traffas enda som bara kompisar. Sen vet jag inte vad som hande, men en kvall slog det nog slint i huvet pa mig da ALLT bara vande! Vet inte om det slog mig som en blixt fran en klar himmel eller om det var da jag insag vad jag hade framfor ogonen. Kanske hade jag forsokt fortranga dessa kanslor i manader, men kunde inte langre sta emot?! Nanting var det iallefall som hande. Den kvallen visste jag att han var THE ONE! Inte en sekund har jag tvivlat pa det efter den dagen! Sa 11man efter att jag traffade honom for forsta gangen har det vart vi! :) Den sista april i ar blev vi Mr. and Mrs... and i couldnt be any happier!! :) Nasta ar blir det brollop i sverige sa alla dar hemma kan fa vara med pa ett horn ocksa! Blir troligtvis aven nanting i Chile for resten av hans slaktingar...:D

Hmm... var det faith som brought us together kanske?? :)

Det ar varan historia det!


Kommentarer
Postat av: Boel

Kul o lasa! :) ar ocksa en sucker for en bra love stroy :)

Postat av: Boel

vet inte varfor lanken blev sa knas, har ar den igen ;)

2011-05-24 @ 07:46:47
URL: http://mittlivioz.blogg.se/
Postat av: Nadja

Oh så fint, nu blev jag lite tårögd <3 Tack för att du ville dela med dig av er fina fina historia. Det låter verkligen som att du har hittat en riktig prins, grattis!

2011-05-24 @ 22:54:48
URL: http://www.alohanadi.com
Postat av: Boel

Sv: Du kan lasa mer om hur jag o H traffades har:

http://mittlivioz.blogg.se/2011/january/



scrolla ner till inlagget som heter Ett halvt Decennium



Ar glad att jag hittade din blogg, tycker det ar rolgit o lasa om andra svenskar som har flyttat utomlands! )

2011-05-25 @ 05:19:08
URL: http://mittlivioz.blogg.se/
Postat av: Boel

Sv: ja jag tror det. Aven om det kanns konstigt pa ett satt o tanka att jag ska bo har for resten av livet. Du da, stannar du i the US for alltid?

2011-05-25 @ 05:37:03
URL: http://mittlivioz.blogg.se/
Postat av: Boel

Chile, spannande! Jag ska dit i slutet av aret i nagra dagar (rundresa; Argentina, Uruguay, Brasilien, Chile). Fraga om han har nagra restips ;) har du varit dar nan gang?

2011-05-25 @ 06:28:53
URL: http://mittlivioz.blogg.se/
Postat av: Maja

åh vad kul att läsa :)

2011-05-25 @ 06:34:25
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Alice

Åh, vad fint...! :'-)

sv: Tack! Det känns bra att inte vara ensam, verkar ju vara flera som haft detta problemet... :) Känner mig bara så DUM när alla andra ringer hit å dit, och jag bara: njae, väntar lite till... :P

Men det känns ju alltid SÅ mkt bättre efteråt!

2011-05-25 @ 08:09:20
URL: http://aliceinaupairland.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Wow, det var verkligen en annorlunda story:) Helt otroligt att springa på varandra så där!! Det var verkligen meningen att det skulle bli NI :)

Postat av: Gabriella

Som sagt, vilken story , vilken kille! :)



Haha, jag skriver bara om vädret när det e bra, så låt dig inte luras! Vi har haft åskoväder och spöregn en stor del av veckan. MEN det ryktas att det ska bli varmt igen på Söndag, och lite varmare i morgon... antar att det även når er! :)

Postat av: Caroline

Hej, vilken fin blogg du har :)



Jag har en liten tjänst att be dig om.

Jag är i final i Airtours fototävling och behöver din hjälp! Jag skulle verkligen uppskatta om du ville gå in och rösta på mitt foto, "Hej Manhattan". Det är lätt som en plätt och tar mindre än en minut. Lämnar du en kommentar kan du själv vinna 10.000 kr i presentkort hos just Airtours.



Det tar mindre än en minut och är lätt som en plätt.



Rösta här: https://apps.facebook.com/airtours-foto/?new=1&p=photo&id=380



Tack på förhand!

2011-05-27 @ 21:59:19
URL: http://hejmanhattan.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hej, vilken fin blogg du har :)



Jag har en liten tjänst att be dig om.

Jag är i final i Airtours fototävling och behöver din hjälp! Jag skulle verkligen uppskatta om du ville gå in och rösta på mitt foto, "Hej Manhattan". Det är lätt som en plätt och tar mindre än en minut. Lämnar du en kommentar kan du själv vinna 10.000 kr i presentkort hos just Airtours.



Det tar mindre än en minut och är lätt som en plätt.



Rösta här: https://apps.facebook.com/airtours-foto/?new=1&p=photo&id=380



Tack på förhand!

2011-05-27 @ 21:59:59
URL: http://hejmanhattan.blogg.se/
Postat av: Sara

Så fina bilder :) O så fin story of u guys! ha en wonderful helg! kramkram

2011-05-28 @ 09:29:09
URL: http://saraklara.blogg.se/
Postat av: Marie

naaaaw =)

2011-05-30 @ 14:06:07
Postat av: Maria

Åh, så romantiskt, att springa på varandra överallt sådär! :) Jag och Antonio träffades ju också genom hans jobb på en restaurang :) Bara att jag nog var den som visade intresse först och att saker och ting hände väldigt snabbt för oss ;)

Svar: Hmm, har inte reflekterat så mycket kring skillnaderna med att bo här jämför med Finland (om det är så du menar?) - det är ju förstås kulturskillnader, sen är matutbudet lite annorlunda (positivt ibland, negativt ibland).. Sen är ju klimatet annorlunda förstås. Men annars är det väl mest smådetaljer, t.ex. att man betalar hyran i cash istället för på ett bankkonto som man skulle i Finland.. Skulle en hyresvärd begära kontanter i Finland hade man blivit väldigt misstänksam.. :P Men här är det normalt. Och ja, här hälsar man på grannarna även om man inte känner dom! :D

2015-03-16 @ 22:06:37
URL: http://www.marvelicious.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0