Anteliiiiigen!!

 

Vi har en AC!!!!! vi ar raddade!! :D

 

Jag vet att man inte ska klaga pa varmen... MEN...

 

 

De flesta som bor i detta land far kanna pa hur roligt (NOT) det ar med denna fuktighet! Man hinner knappt oppna dorren och varmen hits you right on! Tar max 3sek och man svettas som en gris... ar oftast inte mycket battre inne om man nu inte har en AC vill saga. Lite jobbigt dock nar det ar san enorm skillnad nar man ar ute och sen kommer in i affarer/resturanger osv dar ac:n ar pa for fulla muggar. Jobbigt da man gar in-ut-in-ut... hot-cold-hot-cold... jaja, enough said. Nu kan vi sova gott om natten iallefall! :)

 

 

Minns forra aret da jag tror det slog varmerekord har.. varmen slog ut strommen, + att det blev for mycket da ALLA hade sina ac:n pa. Fanns inte en enda AC att kopa i affarerna... slutsalt overallt! Hade stomavbrott en hel kvall tror jag det var... valdans manga timmar iallefall. Sa folk vallfardade ner till stranden... hela byn var val dar..:P Sa sjukt klibbigt varmt det var! Varmt far det garna vara, dont give me wrong... men skippar garna denna fuktighet!!

 

 


Kommentarer
Postat av: Sarah

Vad skönt för er! Gör sån sjukt stor skillnad för nattsömnen att ha det svalt och skönt och inte ligga i fuktiga lakan och vrida och vända på sig när svetten rinner.

2011-07-07 @ 07:49:11
URL: http://sarahjohansson.wordpress.com
Postat av: Marina

Ja ni båda har rätt :) Jag ger familjen tid att svara nu, så får vi se vad som händer :)

2011-07-07 @ 11:55:48
URL: http://notesbymarina.blogg.se/
Postat av: Eleonor

Aaaah man kan verkligen inte leva utan AC har. Jag hade gatt och blivit bananas om varan Ac slutade fungera..

2011-07-08 @ 22:37:51
URL: http://eleonorsamerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0