I got a raise!!

For nan vecka sen pratade jag med min chef och fragade om jag kunde fa nagra extra timmar varje vecka. Har nu fatt JUST enough so i can get by. Har inte kunnat gjort nanting i stort sett da jag maste spara alla pengar jag far till hyra, rakningar och mat. Nar det vart nan emergencies sa har det blitt lite tufft... svart att komma ikapp igen. Nu maste jag dessutom borja betala tillbaka csn, vilket inte ar SA hemskt mycket egentligen da jag bara tog lan for halva varterminen forra aret, but still! Skulle det fortsatta som nu vet jag inte vad jag skulle ta mig till. Anyhow.. idag kom han in till mig sa berattade han att han hade pratat me de andra och sagt att istallet for att ge mig nagra fa extra timmar sa far jag en loneforhojning istallet... vilket blir mycket mer i slutendan! :) Var saaa nara och sla klackarna i taket!!! Vilken lattnad!! Blev saaaaa glad!!! :D Sa fran och med nasta mandag borjar jag fa mer $/timmen...:D:D:D




Blev upphamtad av M efter jobbet och det blev till att aka till Bertuccis for dinner to celebrate..:)





Kommentarer
Postat av: Gabriella

Grattis!! Vad kul :) Pengar är bra :) Du förtjänar säkert varenda cent, och mer därtill;)

2011-02-08 @ 05:23:06
URL: http://gabriellahellstrom.blogspot.com
Postat av: Gabriella

Grattis!! Vad kul :) Pengar är bra :) Du förtjänar säkert varenda cent, och mer därtill;)

2011-02-08 @ 05:24:05
Postat av: Anna i USA

Grattis!!! :) Förstår lättnaden!!! :)

Jag flyttade till USA 30e December 09!

2011-02-08 @ 05:32:29
URL: http://annaedback.blogg.se/
Postat av: Marie

wohoo =) vad kul!! Grattis!!

2011-02-08 @ 18:14:12
Postat av: kusin Anna

Underbart!! Grattis!!

2011-02-08 @ 21:45:28
URL: http://lillbubis.blogspot.com
Postat av: Sara

UNderbart!! Grattis så skoj!! Det är du absolut värd!! :)

2011-02-08 @ 22:36:42
URL: http://saraklara.blogg.se/
Postat av: Eleonor

YAAAAAAY!!!! grattis!!!



Vi har ranch gemensamt.. Har du smakat spicy ranch dressing?? Den e heeeeeeeeeeeeelt underbar. Jag doppar tomat och gurka i den. Sedan brukar jag hälla på lite på bakad potatis då jag avskyr hur dom äter bakad potatis här.. SOUR CREAM PÅ BAKAD POTATIS????????? nej fy jag tar ranch dressing hehe =)

Vi kommer vara i Kentucky tills på söndag..

Vad ska ni göra i helgen? kram

2011-02-09 @ 18:37:30
URL: http://eleonorsamerica.blogg.se/
Postat av: Victoria

Hej!

Tack för din kommentar och peppandet :)

Klart du får fråga varför jag blev nekad visum ^^ Det är en rätt lång historia, men det är väl mestadels för att jag har varit au pair förut, och jag skulle fortsätta bo hos min gamla värdfamilj och då antar ambassaden att jag ska fortsätta jobba för min gamla familj och typ mer el mindre inte plugga- bara fortsätta med au pairandet.... :/ Det suger att dom tror det ! Det är tydligen ett känt fenomen att svenska au pairer åker tillbaka och "pluggar"...



Va kul att det gick bättre för dig !! Jag skulle plugga marknadsföring. Jag skulle börja på ett community college för att sen transfera till San Jose State University-var tanken iaf...



Får se vad som händer i framtiden. Om jag kommer försöka igen eller inte.

Tack igen för peppet !



And yey- high five for the raise !

2011-02-09 @ 20:52:21
URL: http://victoria---h.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0