1:a December

Idag spelades det julmusik hela dagen pa jobbet... gissar att det ar det enda man kommer hora dar de kommande veckorna. Har inte fatt nan riktigt julkansla annu... och snon lyser med sin franvaro. Det gor mig iof inte sa mycket om jag ska vara arlig. Bara det blir en vit jul hemma i sverige sa ar jag nojd..:) Kollade precis pa forsta avsnittet av sunes jul... klassiker. Det var da en av mina favoriter nar jag var yngre far jag erkanna. Nan som kollat pa 1:a avsnittet av julkalendern iar?

 

Brukar inte folja den langre, men har kommer mina favoriter of all times:
-89: Ture Sventon Privatdektektiv
-90: Kurt Olssons julkalender
-91: Sunes jul
-92: Klasses julkalender

 

 

Sen kommer jag ihag att brorsan och jag foljde Mysteriet pa Greveholm -96. Det ar val de enda jag foljt och sett ALLA avsnitt pa.

 

 

Om ni foljt nagra... vilka ar era favoriter?

 


Kommentarer
Postat av: Cassandra

Hej!



Mina favoriter var Jul i Kapernaum från 95. Trolltider har jag sett, men det står att den sändes 85... då var jag inte ens född. :P Mysteriet på Greveholm var också jättebra!



Sen har det bara gått utför... :P

2011-12-02 @ 15:18:23
URL: http://cassandrasusa.wordpress.com/
Postat av: Nadja

Åh, jag hade precis tänkt säga att du får ju inte glömma Greveholm en så kom den där.. Älskade den, och ture sventon och sunes jul såklart :D

2011-12-03 @ 05:24:29
URL: http://www.alohanadi.com
Postat av: Mariah

jag gillade självklart mysteriet på greveholm och jul i kapernaum :)



hade nog farit till ett ikea om vi hade något nära, men tur nog så ligger den här butiken inte allt för långt bort. De har julsaker året om från Sverige, norge, Danmark och finland. Sedan lite olika matsaker och godis sorter. Men det är ganska dyrt! Även om jag längtar efter en påse ahlgrens bilar så skulle jag nog inte köpa det för 8 dollar!! helt galet! Sen har de massa böcker och kokböcker på engelska, så det är en väldigt mysig butik. Och igår bjöd de på svenska pepparkakor och norskt kaffe :)



förstår att du längtar nu när det börjar närma sig :)



kraam!

2011-12-03 @ 17:08:37
URL: http://prithie.blogg.se/
Postat av: Sara

Samma favoriter som mig :)

Snart åker du till swea!! Då får du nog julkänslor, här har det börjat snöa! kramkram

2011-12-06 @ 15:20:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0