Glad Pask!!

Ville borja med att onska alla en glad pask! :)





Verkar inte som paskharen kommer hitta hit iar..:( lol
Kanns inte riktigt som pask har just nu maste jag erkanna... kanns som vilken vanlig dag som helst.. Pratade med familjen i morse, vilket gjorde att jag fick lite hemlangtan! Brorsan och Syrran med familj ar hemma hos mamma och pappa och nu fick jag anteliiiigen se syrrans tvillingar genom webcam!! :) Har bara sett nagra bilder pa dom nar dom var 1man gammla, + att jag for nan vecka sen fick 2-3 bilder som var tagna mer recent. Snacka om skillnad! Saa roligt att fa se alla och prata med dom! (Ja, tvillingarna pratade ju inte, dom ville bara ata upp mikrofonen..lol) Tank nu ar dom snart 9man!! Time sure flies! Pratade aven en hel del med min systerdotter Alma... hon ar ju bara for go!! Ahh, vad jag saknar alla!! Hon pratade pa om det ena och det andra... hon ville att jag ocksa skulle komma hem idag. Forsokte forklara att jag jatte garna ville det med att jag bor sa langt bort att jag inte kan det... da tyckte hon att jag skulle komma i morgon istallet...aww... men det gar ju inte riktigt det heller...:( Sa da att jag forhoppningsvis kan komma och halsa pa i sommar istallet.. da los hon upp och sa att jag var bjuden pa hennes kalas och att hon blir en stor tjej da for att hon fyller fyra. Lilla goding!! :) Sen fick jag aven hora att "morfar ar gammal, men inte mormor"..haha, hon ar ju for skon!

Kanns som det ar sondag idag... ar nog bara for att jag var ledig igar (fredag) fran jobbet. Skont att ha en extra dag ledigt da! :)

1 vecka kvar nu!! Bara EN vecka!!!!! :D :D :D


Kommentarer
Postat av: Eleonor

Jag förstår att du saknar din familj. Det är jobbigast runt helger som man firar då man vet att hela familjen är tillsammans och man själv är här i USA..



Vi hgar haft en trevlig och lugn påskhelg. Idag kom svärisarna och firade påsk med oss och vi avslutade kvällen med bio och såg Water for elephants. Åååh den var så himla bra. man fick lite tårar här och där =)

Hoppas du har haft en trevlig påsk även om ni inte firade den =)

Nu är det bara två dagar tills vi börjar vår resa ner till Florida. Känns overkligt. Vilket datum är det ni gifter er?

kram

2011-04-25 @ 05:19:16
URL: http://eleonorsamerica.blogg.se/
Postat av: Mariah

Glad påsk till dig! (fast den är ju nästan över ;P )



jag kommer att hamna i Omaha, Nebraska. Men min David är ifrån Denver, Colorado från början.



självklart kan jag berätta om hur vi träffades, jag var som au pair i London förra året och David han är med i U.S Air Force så han var stationerad utanför London på en bas som de har där. vi träffades redan i februari på ett allahjärtansdag-tema party på en clubb. jag och min kompis började prata med han och hans kompisar. De hela slutade med att vi bestämde träff med dem samma helg och då bjöd David ut mig på dejt. sedan träffades vi nästan varje helg och i april blev vi ett par, fast vi visste ganska tidigt att vi ville vara med varandra föralltid. Så det var inte så plötsligt (även om det var det) när han friade till mig i juni. Sedan i augusti började vi ansökan om K1-visa som blev klart nu i början av månaden :) nu fick du veta det mesta (kortfattat).



du har också hittat en amerikanare eller? :)

spännande med jobb, vad jobbar du som?



stor kram!

2011-04-25 @ 12:06:13
URL: http://prithie.blogg.se/
Postat av: Mariah

eller hur, är det rätt så är det rätt! och avståndet har verkligen bevisat att det är det :)



jag åker nästa fredag, den 6:e på morgonen..så jag är hos David till kvällen! det ska bli så underbart :) Vi planerar nog på att gifta oss ganska snart efter min ankomst. Eftersom det är det vi velat göra så länge så kan vi nog inte hålla oss, och eftersom det är så svårt att få över endera familjen till något av landen så har vi bestämt oss att ha ett litet ett bara. Det kan nog bli veckan efter redan! :D



åh, härligt att du också har träffat någon. hur träffades ni? när planerar ni att gifta er?



vad spännande att jobba inom media! och vad väldigt lägligt att bo så nära :)

Jag har just nu jobbat på dagis, men innan har jag studerat musik så vi får se vad jag tar mig till där borta. Men först blir det nog att jobba lite, om jag kan tänkas hitta något jobb ;P



hoppas allt är bra!

stor kram!

2011-04-26 @ 19:44:19
URL: http://prithie.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hejsan!



Tack för din fina kommentar. Alltid kul och att höra att människor gillar det jag skriver :)

Du kan följa bloggen på: http://www.bloglovin.com/sv/blog/2508403/berovad-frihet/follow



Kramar Jessica

2011-04-27 @ 09:22:57
URL: http://tiohundraarton.blogg.se/
Postat av: Tess

Nu har den nya aktiviteten under kategorin Tävlingar kommit! KLURIGA GÅTAN!

Försök lösa gåtan , pris just nu är att din blogg blir länkad! :)

kram!

2011-04-27 @ 20:54:05
URL: http://tessolsson.webblogg.se/
Postat av: Sanne

Haha!!



Ja jag saknar min sang! Och att det inte finns hundhar overallt pa mina klader! Och att inte behova stiga upp 6.30am varje dag! Kommer hem snart, bara 2 dagar till! Langtar sa till helgen! :)

2011-04-27 @ 23:10:38
URL: http://susannbruno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0