Om 2,5v...

...ar det 1:a advent!!! wholy cow sager jag bara! Tiden bara springer ivag. Blir 2:a gangen for mig att fira jul i USA...  har haft turen da jag kunnat aka hem till sverige over jul nagra gangen, men nu ar jag som sagt fast har sa jag har inget val. Far helt enkelt gora det basta av saken. Sanne kommer ocksa vara har och troligtvis Johanna (om hon nu inte hittar en billig flygbiljett vill saga). Sa vi kommer val ha en liten egen svensk jul har hemma... mys! :)

Satt och kolla pa gamla kort fran forra aret, da vi hade Lucia fest hemma hos S+J... jatte kul! Hade Julpyntat,  bakat lussebullar och fixat glogg bla...:)

Har kommer lite flashbacks fran da...:) Min fina ljustake som ska fram aven iar. Bakas ska det ocksa goras iar! Men iar kommer inte Sara (langst till hoger) vara med oss..:( Det ar namligen dax for henne att aka tillbaks till sverige i borjan av december... men resten av den svesnka ligan ar sjalvklart kvar! :) (Johanna, Sanne och jag)

    


Idag efter jobbet kom M och hamta upp mig sa akte vi till Fiesta Limena och at... mumma!! Sa hungrig var jag... och saaaa matta vi blev! Enda fick jag en massa mat over.. (som jag alltid far..lol) Da fick jag lunch till jobbet imorrn ocksa, toppen!! Loning pa fredag ocksa... det gillar vi!!! :D

Tog sen en vanda hem till "min" familj jag bott hos under tiden jag pluggat har...  Dom ar ju sa goa och snalla! Saknar lille vovven saaa mycket! (eller lilla och lilla...:P) Hon som alltid gjorde mig sallskap upp dar jag bodde... hon alskade min goa soffa minst lika mycke som jag gjorde tror jag nog! haha! Blev kvar dar ett bra tag. Har bjudit over dom hit ocksa, sa nar det lugnar ner sig med Nicks soccer games/practices sa ska dom komma forbi och halsa pa! :)


Har ar "min" goa Pal som myser i soffan! :) och sjalvklart passar hon pa att ta min plats sa fort jag reser pa mig!




Hon vill alltid vara med pa ett horn och gosa! Lyckades alltid hitta nan plats att kno in sig i...:)


Miss her!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jo, jag trivs sjukt bra faktiskt. Just i detta nu är jag i något slags lyckorus för att min värdfamilj är så fin och jag älskar mina vänner! Så jag kan ju säga som så att paniken över att åka hem har redan börjat infinna sig .. herregud. Kommer att bli sjukt tungt.



Framtiden .. jadu .. jag har lite planer på att bli lärare. Men min mor (som är lärare) avråder mig starkt men vi får se .. Min värdmamma sa för 15 minuter sedan "oh gosh, how did you come up with this idéa? THAT'S why you would be Perfect as a teacher" .. Då blev jag sugen på läraryrket igen. När jag förklarar något för pojkarna och dom mitt i allt Förstår vad man försöker lära dom så får jag ett lyckorus. Och jag antar att lyckorus är mer värda än lönen (sveriges lärarlön är sämst i europa, eller näst sämst, efter Slovenien) .. Men som sagt, återstår att se!



Vem är du på bilden i soffan förresten?

2010-11-11 @ 04:24:36
URL: http://usaaupair.blogspot.com
Postat av: Jenny

Okej :) Alltså har du msn eller facebook eller något? Blogg-kommentars-grejen börjar bli lite ansträngande ;D Haha

2010-11-11 @ 12:52:13
URL: http://usaaupair.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0