Drommar...

Ar precis hemkommen fran jobbet. Kandes nastan som man fick sig ett litet traningspass dar maste jag saga. Blaste som bara den gjorde det... uscha! Kanner mig alldeles varm om kinderna nu! Under tiden jag forsoker fundera ut vad jag ska gora till middag tankte jag faktiskt ta och skriva ner en drom jag hade harom natten... kanske inte ar sa intresant for andra (om det nu ar nan som laser overhuvudtaget?!) menmen, har en tendens att glomma vad jag drommer om nar jag val vaknar upp. Sa darfor tankte jag passa pa att skriva ner en nar jag val kom ihag den! Sjukt man kan dromma ibland alltsa...

Borjade med att jag var med i en tv serie som gatt har som heter "Sister Wives". (Handlar om en man som ar gift med 3kvinnor, och nu hittat en 4:e att gifta sig med... helt sjukt!) Anyhow, min drom borjade att utspela sig pa final avsnittet av serien da mannen skulle gifta sig med den 4:e kvinnan. Jag var en av "fruarna" och hjalpe till med planeringen av hela brollopet. Den 1:a December var dagen da dom skulle gifta sig och alla var i kyrkan och vantade pa mig. Jag kunde inte hitta kyrkan for nan konstig anledning och var tvungen att ga igenom "25 days of Christmas" (jag har jobbat med en press release pa jobbet for ABC om det), och nu var jag mitt uppe i hela programmet. Jag var tvungen att ta mig igenom varenda show/film dag for dag enda fram till den 25:e, och for varje dag som gick ju mindre blev kyrkan sa det blev svarare och svarare att hitta den. Som tur var hittade jag ratt i sista sekund. Nar jag val oppnade dorren till kyrkan reste sig alla upp och brollops music borjade spelas. Pa nat sat drogs jag fram mot altaret dar en man stod och vantade pa mig. Kunde dock inte se hans ansikte. Kunde knappt rora mig utan jag bara gled fram av mig sjalv. Nar jag passerade de andra fruarna sa den ena till mig att dom planerat denna dag enda sen jag foddes. Jag blev livradd och sa att jag inte ville ha nat arranged marriage! Jag ville bara springa darifran och skrika, men det gick ju inte. Nar jag val kom fram fick jag se vem mannen var... som tur va var det min pojkvan..:) han gick da ned pa kna och friade och jag blev overlycklig! Tog honom i handen och sprang ut och ville beratta for hela varlden den goda nyheten. Va lite ledsen over att jag inte kunde beratta for mig familj personligen eftersom dom alla var i Sverige och jag var har... ville ju inte ta det pa telefon. Men da sa hoppade vi in i bilen och korde 95:an north, och nar vi kom till the state border till Rhode Island visade sig att det var gransen till Sverige istallet och jag blev overglad!!! Sen blev jag basta kompis med Moises brors tjej och hon ville att jag skulle hjalpa henne planera deras brollop i Chile, (eftersom det var dar dom skulle gifta sig). Tyckte ju det skulle bli liiite svart eftersom vi nu var i sverige och Chile ar ju inte direkt grannlandet. Men vi hoppade in i bilen igen och korde 95 south denna gang... kom tillbaks till CT, och korde mot NY state... bara det att nar vi val kom till the border of NY state sa visade ju sig det sjalvklart vara gransen till Chile.

Tank om det vore sa val... da hade vi ju haft alla nara och kara har i narheten! :) oh well... det ar grasligt vad man blandar ibland! lol

I natt hade jag ingen rolig drom heller... uscha, hemska drom!! kommer inte ihag sa hemskt mycket (kanske var lika bra!). Dromde ju namligen att jag foljde med mina parent till syrran. Hade ju inte traffat dom pa evigheter, och det var ju dessutom forsta gangen jag skulle pa se tvillingarna. Va sa excited!! Men nar jag val kom dit blev jag sa ledsen da Alma (min 3ariga niece) inte kande igen mig. Hon bara foljde efter min foraldrar och ville gosa med dom, mig behanlda hon som en framling och ville inte ens titta pa. Fy vad ledsen jag var och jobbigt det var!! Sa far det absolut inte bli!!! Var val kanske tur o oturen att jag vaknade av ovadret utanfor fonstret. Nar jag val klev upp sag jag att det var alldeles vitt pa Johannas bil... oh my!!! Det hade snoat!!!! :O NU?!?! Nagot tidigt maste jag saga... men det ar ju borta nu... ska visst ha ca ca15 grader hela veckan, sa snon lar vi nog inte se an pa ett tag iallefall!

Nepp, ska slanga i mig nat litet nu for johanna kom precis hem och vi tankte dra till Zumban pa gymmet... Har inte vart dar pa evigheter, sa det ar val pa tiden! :P




Kommentarer
Postat av: Beni

Hahahha vilken dröm, känns som det är lite önskningar eller drömmer från ditt undermedvetna eller vad tror du?



Måste säga det är lite svårt att läsa utan åäö ibland.

Kram

2010-11-09 @ 02:38:50
URL: http://benizalong.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej där. Vad roligt att du hittat bloggen :D Vad är det du gör i Norwalk nuförtiden? Du bor där på heltid alltså?



Såg att du skulle på Zumba. Vilket gym går du på? :) (svara gärna på min blogg då jag ofta glömmer bort att gå och kolla på saker jag kommenterat)



Kram, Jenny

2010-11-10 @ 07:01:22
URL: http://usaaupair.blogspot.com
Postat av: Jenny

Oh, låter ju himla kul. Vad jobbar du med? Och hur länge har du visum? :)



Gah, vad sjukt. Jag går alltid på Zumba på the Edge i Norwalk :O Vad galet. Eller alltid, haha, det var ju en överdrift. Men ofta åtminstone 2 ggr i veckan! Vilka zumba-ledare går du oftast med? Hm, jag borde ju alltså säkert ha sett dig någon gång ..

2010-11-10 @ 18:40:52
URL: http://usaaupair.blogspot.com
Postat av: Jenny

Aha, då kanske vi inte alls sett varandra på Zumban då jag är ledig dagtid och alltid är där vid 10am ungefär. Jag har dock ingen aning hur du ser ut så vet inte om jag sett dig ;D



Oh, tv lät ju coolt. Vad gör du där?



Jag har varit här i 15 månader så jag har 6 månader kvar. Slutar jobba 15:e maj och måste vara ute ur landet innan 15:e juni ..

2010-11-10 @ 20:29:36
URL: http://usaaupair.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0