Jag ser det snoa...

...jag ser det snoa, det var val roligt hurra... Snacka om att vadret skiftar har. Igar var det var/host, idag vinter... vad blir det imorgon tro? Jag som klaga pa vadret igar, undrade vart varat vackra vita vinterland var... nu far jag val sa det heter duga! :P Tror dock inte det kommer bli sa hemskt mycke av den varan just nu... menmen, iallefall lite! :)

Sa var det ju Lucia idag ocksa... lucfia... inga lussebullar och inget lucia tag... sa mycket for det. Pepparkakor har vi dock. Kanske inte har nat specielt med lucia att gora for annars skulle dom val heta lussekakor eller liknande?! jaja...

Igar akte sanne och lamna av sara i NJ. Hon har bott har hos oss hennes sista vecka i staterna, for ikvall ar det hennes tur att lamna sitt au-pair ar (1,5ar) bakom sig och atervanda till sverige... we've all (sanne, johanna o jag)been there, done that... trakigt men sant. Allt har ju sin tid... Sen aker aven Johanna hem till sverige nu pa sondag... onskar jag ocksa kunde komma hem till jul... menmen, far gora det basta av situationen! Kom att tanka pa for nat ar sen nar jag var hemma, nar jag skulle aka me syrran, brorsan och mamma och handla julmaten. Ar inte ofta langre vi alla syskon ar samlade som vi var da... (precious moments!) Anyhow, sa fragade mamma mig vad det ar vi brukar ha pa julbordet... sa sager jag att det ar val skinka, slarvsylta, kottbullar, prinskorv... hann inte langre da mamma avbrot mig... "slarvsylta"??? Hahahaa, blidde visst lite fel! Blir sa ibland har jag markt...lol

Nepp, nu ska jag aterga till "Friends"...  det ar en san serie jag kan titta pa om och om igen, alltid lika kul...haha!


Kommentarer
Postat av: Anna i USA

Det nya aret blir nog toppen :D Guuud vad mysigt att det snoat hos er, aaaavis!! Jag alskar snon :D

2010-12-16 @ 17:16:39
URL: http://annaedback.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Visst är det kul med snö ;) ,,, Du var inne på min blogg och undrade om mig ;) ,,, jag har inte varit i Usa länge , sen i mitten av Sep i år bara - men det känns som en evighet:)Min man jobbar som research fellow/ post dock på Universitet... och jag väntar på jobbtillstånd och njuter av ledighet :)



Lycka till med bak och snö :)



Gabriella

2010-12-16 @ 22:52:36
URL: http://gabriellahellstrom.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej Johanna! Verkar finnas hopp om en vit jul för dig då ;) Håller tummarna! E du någonstans i NY eller NJ ?



Meningen är att vi ska stanna i 2-3 år enligt Eriks kontrakt, MEN om vi trivs så kommer vi så klart försöka hålla oss kvar. Som det känns nu vill jag bli kvar! Jag har tidigare bara varit i USA på semester var av en gång i tre månader, har vänner och släktingar som bor i staterna:)



Själv då? Du verkar ha ett kul jobb! ... och en pojkvän som är amerikansk medborgare ;) Blir du kvar?, hur länge har du varit i USA?



- Gabriella

2010-12-19 @ 18:27:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0